Posts

Competencies are not forever!Lifelong Learning it is....

Image
Reports and official (and non-official) documents calling for a change in Education are raising and being consensual. “ If the report teaches us one thing, it is this: We need to take urgent action to change course, because the future of people depends on the future of the planet, and both are at risk. The report proposes a new social contract for education – one that aims to rebuild our relationships with each other, with the planet, and with technology.” ( Audrey Azoulay/Director-General of UNESCO – p.6) . ( Reimagining our futures together: a new social contract for education (186 pages-edited end of 2021) (UNESCO: Corporate author: International Commission on the Futures of Education ) “ Note: During  CONFINTEA VII (June 2022) , a new instrument, the Marrakech Framework for Action, will be adopted to guide the development of ALE in the coming decade”. At this report from the International Commission on the Futures of Education, chaired by Antonio Novoa (DEC2021): - he e

RESTAURAR - 08 junho 2022

Image
  Hoje penso que devo restaurar este meu blog e colocar os artigos e textos que escrevi nos últimos anos para ficarem como memória Futura.
Image
APG/GREAT – um Grande Projeto ou um Projeto Grande?  Publicado na Revista Pessoal de dezembro de 2013 Talvez um enorme contributo português para a evolução sobre aquisição de competências em ambiente “work based learning” através de aprendizagens informais e não formais. your innovation, projectgreat, has been selected to be tested on a conceptual level through the HoTEL Lab on informal learning and professional networks, which is run by EFQUEL ( http://www.efquel.org ) Escrevia-se na mensagem recebida no dia 20 de novembro...(Katrin BIJNENS - EFQUEL Director). Uma comunicação que não nos apanhou de surpresa visto que corresponde a uma candidatura pela qual a parceria europeia GREAT e a sua equipa nacional (Pteam GREAT/APG) sentiu competência e procura reconhecimento e validação do seu trabalho, ao longo dos dois últimos anos, e dos resultados da sua pesquisa e investigação. Ser testado a um nível conceptual não é é sujeição antes humildade pedagógica para se chegar m
Image
AT www.greatconference.eu. Panel 1 - 16 september 2013
Image
  Opening on seminar European Strategy On Social Economy at Covilhã - 17 january 2013 www.oportunidade2020.eu

MY 1817 PAGES READED IN 2012

  READINGS 2012 TITLE TYPE DATE SOURCE DATE Nª PAG. The Future of Learning: Preparing for Change novembro JRC/ipts DEZ/JAN 97 PDF 2011 Digital Agenda for Europe PDF DEZEMBRO CE/dg Infso janeiro 19 Annual Progress Report 2011 2011 COMPROMISSO PARA O CRESCIMENTO, PDF JANEIRO ccs janeiro 53 COMPETITIVIDADE E EMPREGO CONSELHO CONCERTAÇÃO SOCIAL EUCIS-LLL Development Plan word Novembro EILL Janeiro 23 2011 European Institute Lifelong Learning Education Redefining Education in the Developing World Link Fevereiro Stanford Social Innovation Review. Fevereiro A new app

GREAT in Brussels - 29 november 2012

Image
www.projectgreat.eu Presentation in Brussels during the LLL week promoted by Eucis LLL (www.eucis-lll.eu)